Block 44 - i skuggan av tellus

❤️
Intro.
ey vart e världen på väg?//
vilket håll snurrar jorden?//
lyssna med era hjärta nu ( lyssna nu )//
Hur fungerar systemet ? //
vart e samhället på väg ?//
vad gör vi på jorden om 200 år? 300 år?//
vad gör människan ?//
Sluta förstöra för sig själv!//
vi måste se problemet så vi kan lösa det!//
Ni där ute som bestämmer,//
dags att rycka upp er!!//
block-44 2005 //

rap1
eyy, till alla själarna som faller offer på vår gata, //
Till alla själarna som kidnappas av satan. //
till alla missbrukare, till alla hemlösa, //
till alla aids-barnen som måste födas. //
heronister som byter nålar stup i kvarten, //
13-14 åringar hänger i pundar-kvartar //
sorgen och hatet . vad fan hände med kärleken? //
jag vänder misär och skapar den nya världen //
med svälten med våldet krigen här på jorden //
knarket krimaliteten alla morden , //
jag frågar just dig som lyssnar på låten , //
känner du för dom eller skiter i vad som kommer sen ? //
vänder kappan och stänger grinden , //
alla nonchalerar och vänder på kinden , //
mitt hjärta dunkar,smärtar som aldrig förr//
kommer man vara vilsen i sitt hjärta tills man dör? //

( refräng ) 
så många människor, som bara glömmer bort//
ser du krigen idag, du bara glömmer bort//
så många människor, som bara glömmer bort//
ser du svälten idag, du bara glömmer bort//
så många människor, som bara glömmer bort//
ser du ondskan idag, du bara glömmer bort //
så många människor, som bara glömmer bort//
ser du världen idag, du bara glömmer bort//

rap2 
det rena som minskar, och smutsen som ökar //
sagan som lever för verkligheten dödar //
vi lever i en värld som skriker och inte viskar (aah) //
hatet som växer medans kärleken vissnar //
tystnad, du kan knappt tro de som sker //
för det du ser e döden som kommer ner //
Hela planeten snurrar runt som hela ditt liv //
du tror du plågas , medans andra tar dör i HIV //
dör i svält och drar dom oskyldiga i krig //
diktaturen kommer men ingen demokrati //
jag ser mina vänner falla ner i sitt missbruk //
frihets berövade som jag , men jag vill ut //
när tar det slut för mig, för oss, för dig? //
ber på mina bara knän så styrkan säg //
att ljusare tider e här för oss allihopa //
metaforerna som bara du och jag kan fota. //

( refräng ) 
så många människor som bara glömmer bort//
ser du krigen idag, du bara glömmer bort//
så många människor som bara glömmer bort//
Ser du svälten idag, du bara glömmer bort//
så många människor som bara glömmer bort//
ser du ondskan idag, du bara glömmer bort //
så många människor som bara glömmer bort//
ser du världen idag, du bara glömmer bort//

(fade)
Ser du världen idag?
Ser du världen idag?
Ser du världen idag?
Ser du världen idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0